Ervaringen

“Wat krom was bij mij, heb jij weer recht gemaakt.”   Jafeth (10 jaar).   “Voor Jaaf kwamen we ongeveer een jaar geleden via via terecht bij Ingrid met het vermoeden van dyslexie…… Vanaf het begin was er al een goede klik; zij zag de kwaliteiten van onze zoon, en speelde hier fantastisch op in. Na wat testen kwam er naar voren dat er een aardige disbalans was in zijn linker en rechter hersenhelft; maar Ingrid wist deze te activeren op een speelse manier!  Wat een verschil was er merkbaar na een paar weken, zo snel al 😃       Het lezen gaat nu echt een stuk beter, het bewegen gaat soepeler en bovendien heeft Jaaf meer zelfvertrouwen om hardop iets voor te lezen in de klas met de blokjes methode! Superblij met Ingrid en haar spelenderwijze manier van therapie geven! Een verrijking voor Jaaf! Dank je wel voor de goede zorgen en je enthousiasme.”  Ingeborg, moeder van Jafeth

“Ik vind het fijn dat je me hebt geholpen met het rekenen. Je begreep me goed en door met de vingers aan tafel te tellen en te rekenen en daarna met de stokjes de sommen te maken vond ik heel fijn.”   L. (8 jaar).   “Wij hebben jouw begeleiding voor Linde als heel prettig ervaren. Linde voelde zich bij jou op haar gemak en de methode waarmee je werkt past goed bij haar. Door de wekelijkse begeleiding heeft Linde grote sprongen gemaakt met rekenen en is het voor haar weer leuk om te doen en merken we dat het haar minder energie kost. Doordat het huiswerk spelenderwijs werd aangeboden was dit ook leuk om te doen en daardoor goed vol te houden voor haar.”   Moeder van L. 

Ik vond het fijn dat Ingrid me hielp met lezen. De spelletjes waren erg leuk om te doen. We deden vingervoetbal, kleiden de letters van het alfabet, codeerden de letters en speelden een kikkerpuzzel. En ondertussen ging lezen op school steeds makkelijker! Ik ben blij dat Ingrid mij geholpen heeft.”   Ruben (9 jaar)   “De begeleiding van Ingrid hielp onze zoon ongemerkt makkelijker lezen, de begeleiding was vol humor en plezier, waardoor de andere kinderen in het gezin eigenlijk ook begeleiding wilden!  Zo mooi om te zien hoe anders bewegen ook helpt met makkelijker lezen en schrijven!”   Marnix en Anke 

“Wij kwamen via de leerkracht van onze zoon in contact met Ingrid. Onze zoon van toen nog 6 had moeite met tekenen en schrijven wegens een achterstand in fijne motorische ontwikkeling. Na onze eerste ontmoeting bij ons thuis waren we direct erg enthousiast over de oefeningen die Ingrid met hem deed en de wijze waarop ze hem op positieve wijze stimuleerde. Elke week kreeg hij een bakje met attributen mee en oefeningen beschreven op papier zodat we thuis ook konden oefenen. Simpele, leuke en gevarieerde oefeningen, waarbij hij snel vooruitgang liet zien, waardoor hij ook heel gemotiveerd bleef. Hij gaf regelmatig zelfs zelf aan dat hij wilde oefenen. Zowel zijn leerkracht als wij zagen vooruitgang op gebied van schrijven, waarbij hij steeds netter en kleiner ging schrijven en  we hebben zeker de indruk dat de oefeningen de ontwikkeling van de fijne motoriek versneld hebben.  Het fijne was dat de oefeningen die daarvoor nodig waren kort en leuk waren waardoor het helemaal geen opgave was om het vol te houden. Hij heeft naast motorische vooruitgang ook mentale ontwikkeling gedaan doordat zijn frustratietolerantie veel beter werd. Hij kreeg door dat als hij maar oefende, hij ergens beter in werd en het uiteindelijk ook kon. Dat heeft bijgedragen aan zijn zelfvertrouwen. We zijn achteraf dus heel blij met de keuze om ons kind bij MRT aan te melden.”   Moeder van Brent  (6 jaar)

“Onze zoon heeft bij Ingrid een tijd lang oefeningen gehad op de Kring tijdens schooltijd. Dat is heel goed bevallen. Hij heeft zeer gedisciplineerd zijn oefeningen thuis gedaan en ik kon merken dat hij vooruit ging in zijn motorische ontwikkeling. Het leuke was dat we de tennisleraar na een tijdje erover spraken en dat de leraar wel kon zien dat Thom MRT lessen kreeg op school. Hij leek wat gecoördineerder in zijn bewegingen en ook met de bal gooien leek beter te gaan. Dat was een leuke opsteker! Veel succes verder met je eigen praktijk.”   Moeder van Thom  (9 jaar)

“Onze zoon Marijn heeft een paar maanden MRT lessen gevolgd op de Kring. De begeleiding was vooral gericht op het verbeteren van zijn handschrift en het stimuleren van zijn oog-hand coördinatie.  Hij was heel trouw in het dagelijks oefenen. Na een aantal weken merkte hij zelf op dat hij veel sneller klaar is met zijn huiswerk van school : “Eerst was ik wel een uur bezig met mijn gewone huiswerk, nu ben ik binnen vijf minuten klaar!” Een mooie ervaring en goede vooruitgang.”   Moeder van Martijn (9 jaar)

“Roef heeft op school MRT gehad van Ingrid. Hij ging steeds met veel plezier naar de lessen. Die oefeningen zijn speels en effectief. De MRT-ondersteuning van Ingrid was een goede aanzet voor het ontwikkelen van een betere motoriek. Dank je wel voor je inzet en betrokkenheid”.   Moeder van Roef (6 jaar)

“Inmiddels hebben al verschillende kinderen uit mijn groep MRT van Ingrid gehad. Met plezier gingen ze met Ingrid mee. Sommige oefeningen waren in het begin best moeilijk, maar na een aantal weken merkten de kinderen dat ze vooruit gingen. Ook buiten de MRT lessen. Tijdens de gymles voelden ze zich zekerder of ze konden al beter de verbindingen tussen de letters schrijven. Motorisch kwamen de kinderen beter in balans, maar daardoor zaten ze vaak ook lekkerder in hun vel. Een dubbele winst dus, dankzij specifieke aandacht en begeleiding”.   Juf Cynthia 

“Onze zoon heeft bij Ingrid zowel oefeningen voor zijn grove als voor zijn fijne motoriek gedaan. Hij ging met plezier naar de wekelijkse afspraken bij haar. Ingrid weet de juiste snaar te raken bij kinderen om ze te motiveren. Daardoor ging het dagelijks thuis oefenen ook heel goed. Onze zoon heeft hierdoor een flinke sprong gemaakt in zijn motorische ontwikkeling waarvan hij dagelijks de vruchten plukt. Zowel op school, met schrijven als bij turnen en bij balspelen.”    Moeder van J. (8 jaar) 


“Onze zoon Finn (5 jaar) heeft bij Ingrid 10 MRT lessen gehad. De eerste lessen moest hij een beetje wennen, maar daarna vond hij het super leuk. Ingrid gaf hem een schriftje waarin ze oefeningen plakte die wij wekelijks thuis met hem konden oefenen. Ook dat vond hij heel leuk. Toen Finn begon met de MRT was het niveau van zijn motoriek op sommige punten een jaar onder zijn leeftijd. Na de MRT was alles op leeftijdsniveau en soms zelfs een beetje hoger. Dat is een heel mooi resultaat! Maar wat voor ons het allerbelangrijkste was, is dat Finn veel plezier in bewegen heeft gekregen. Binnen een paar weken kon hij opeens huppelen, hinkelen, springen met twee benen tegelijk etc. Hij was daar heel trots op en het gaf hem zelfvertrouwen. Eerst durfde hij veel nog niet. Sinds Ingrid’s lessen is hij veel “fysieker” geworden. Hij klimt, rent, springt, hinkelt, bedenkt acrobatentrucs etc. We zijn daar heel blij mee! En Finn ook!”   Moeder van Finn (5 jaar)